Jak růst jako fotograf - Knihy

Výsledek obrázku pro photography books

Dnes již poměrně obsoletní médium. Má vůbec v době instagramu kniha co nabídnout? ... Zdá se, že ano. Už jen proto, že na váš mobil vám asi těžko někdo dá autogram, do knihy to ale jde:-) 

Knihy o fotografii

Máme jich doma plno. V každé bych našel střípek, který mě někam posunul, ale žádný z nich nezanechal velký šrám. Největší dopad na moji fotku, retrospektivně soudím, měla a má knížka od Johna Garetta. John chodil každé ráno na latté do kavárny, kde jsem přes léto dělal. Když mi knížku daroval, neměl jsem tucha jaká osobnost John je a už vůbec jsem netušil, že si jeho knížku budu s nadšením pročítat ještě mnohokrát v životě. 



Výsledek obrázku pro gauguin paul book paintings

Sbírky malířských děl

Když přemýšlím, jaké knihy mne jako fotografa formovaly, více než knihy o fotografech se mi vybavují ilustrace v dětských knížkách a taky knihy představující díla malířů. Dalí, Gogh, Matisse. Nejvíc asi sbírka děl Paula Gauguina. Možná si stačí jimi listovat každý večer před spaním a mozek už nasaje smysl pro kompozici, barvy i příběh :-) Že se inspirují v malbách velkých i malých malířů jsem slyšel od několika fotografů, tak na tom asi přeci jen něco bude. 



Výsledek obrázku pro annihilation book

Poezie a beletrie

V neposlední řadě může kniha posloužit jako přímá inspirace k novému projektu. Proč nezkusit ztvárnit báseň emocemi nabytou fotkou nebo promyšlenou sérií fotek ilustrovat celý román?


Nej knihy

Jsou jich plné knihkupectví. 9/10 recenzentů nicméně doporučuje jako první do povinné četby zařadit manuál k vašemu foťáku...


Budu rád, když se podělíte o vaši zkušenost:


  • Jaká je vaše fotografická bible?
  • Co jste o fotografii z knih poslední dobou vyčetli?
  • Zkusili jste někdy interpretovat text fotkou?  

Odkazy:

Knihy a portfolio Johna Garetta
http://john-garrett.co.uk/publications.php

20 nej knih o pro lepší fotky
https://expertphotography.com/top-20-photography-books-improve-your-skills/

12 nejprodávanějších
https://www.bhphotovideo.com/explora/photography/buying-guide/12-recommended-photography-books-bh-bestseller-list




Comments